tiistai 22. marraskuuta 2016

Maine ja mainonta

Yrityksen maine

Real Time Search, Social Media Search Tool ja Google-ilmoitukset ovat hakukoneita, jotka päivittyvät jatkuvasti. Maineeseen ne liittyvät siten, että haku antaa tuloksia mistä tahansa yrityksestä, jolloin mahdollinen asiakas näkee artikkeleita, arvosteluja ja muuta tietoa yrityksestä.







Markkinoinnista

1. Ohjenuorana markkinoinissa tätä voisi käyttää siten, ettei täydellistä markkinointia tavoittelevan tuleva kampanja luultavasti valmistu koskaan, mikäli sen hiomiseen käytetään jatkuvasti lisää aikaa. Ennemmin käytä ihan hyvää kampanjaa, sillä täydellistä ei ole olemassakaan.

2. Täytyy hyväksyä se, ettei oma tarkkaan suunniteltu kampanja toimikkaan asiakkaisiin. On täysin luonnollista, että kampanja muuttuu, vaikka se olisi jo tuotu julkisuuteen.
Mielestäni on hyvä, jos kampanjan suunnittelija on avoin palautteelle, ja mahdollisesti odottaakin negatiivista palautetta, jonka mukaan sitten muuttaa kampanjaa paremmaksi. Mutta kaikkia ei voi miellyttää, vaan järkevät, esimerkiksi itseltä unohtuneet seikat voivat paljastua vasta palautteessa.

3. Poikkeamat kiinnittävät huomiomme, ja liian täydellinen kampanja ei kiinnitä huomiota. Täytyy uskaltaa laittaa likoon hieman vähemmällä suunnittelulla toteutettuja kampanjoita, jotta oppii olemaan hieman rohkeampi markkinoinnissa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti