Päivä 1:
Ensimmäiselle päivälle emme asettaneet erityisempiä tavoitteita, vaan pääasia oli päästä mukavasti alkuun ja saada hieman pohjaa ja kokemusta tulevia esittelyjä varten. Saimme ihan mukavasti (noin 10-15) kontaktia ja pystyimme laittamaan mieleen joitakin asioita, joita voimme hyödyntää tulevissa esittelyissä.
Päivä 2:
Toisena päivänä onnistuimme tavoitteissamme ihan hyvin. Asiakkaita oli ihan mukavasti ja saimme usealle esiteltyä tuotteitamme ainakin ohimennen. Myimmekin muutaman tuotteen.
Päivä 3:
Onnistuimme huonosti. Kontakteja oli hiljaisen päivän takia todella vähän. Tämä oli hieman huono päivä esittelyn kannalta.
Päivä 4:
Tämä päivä meni mielestäni huomattavasti paremmin, koska oli kuitenkin enemmän asiakkaita liikkellä. Saimme tuotteita myytyä ja kontaktejakin ihan mukavasti. Saimme tehdä ohessa muutakin tuoteneuvontaa asiakkaille, ja se on meistä kummastakin ollut tosi kiva juttu.
Päivä 5:
Tänään olin töissä Emotionilla neljään asti, jonka jälkeen jäin Miran kanssa esittelemään pariksi tunniksi Lumenen hyaluronitiivistettä. Tavoitteenamme oli saada esiteltyä ja annettua näytteitä mahdollisimman usealle asiakkaalle. Emme saaneet kovin montaa kontaktia, joten emme edes päässeet tavoitteeseemme.
Päivä 6:
Esittelimme tänäänkin eilistä tuotetta. Tavoitteenamme oli saada mieluiten myös myydyksi tuotteita. Kontaktitavoitteemme oli noin 10. Emme päässeet kontaktitavoitteeseen, mutta saimme kaksi tuotetta myytyä.
Päivä 7:
Esittelimme Giorgio Armanin Sun ja Air -tuoksuja. Emme saaneet kovin useita kontakteja ja minulla ei ole edes itselläni tarkkoja määriä, vaan ne voi katsoa Miran blogista viimeisiltä kolmelta päivältä. Saimme ohjattua asiakkaita kuitenkin helposti esittelypisteelle, joka oli sopivasti keskellä myymälää.
Päivä 8:
Esittelimme Cliniquen meikkivoidepuikkoa ja kahta erilaista kasvovettä. Onnistuimme tavoitteissa ihan hyvin asiakasmäärään nähden. Miran blogista näkee tarkemmat kontaktiluvut.
Päivä 9:
Esittelimme yhä edellistä tuotetta. Sain tänään myytyä yhden meikkivoidepuikon ja samassa asiakastilanteessa tyytyväinen asiakas antoi minulle hyvää palautetta palvelusta. Miran blogista näkee kontaktien tarkat luvut.
Mitä kehitettävää?
Päivä 1:
Kehitettävää jäi todella paljon. Olisimme voineet ottaa kontakteja huomattavasti reippaammin ja ottaa tietoa tuotteista vielä enemmän. Myös esitteleminen olisi voinut olla rohkeampaa.
Päivä 2:
Olisimme voineet ottaa kaikki KC Professionalin Color Mask tuotteet ja No Nothing -sarjan tuotteet esittelyyn, koska enemmän meni hoitoaineita ja shampoita kun Color Maskeja. Olisi pitänyt ottaa kontaktit ylös.
Päivä 3:
Itse esittelymme oli todella hyvin valmisteltu ja tutustuimme tuotteisiin rauhassa ennenkuin säntäsimme esittelemään niitä. Koska asiakkaita oli todella vähän, en voi oikein sanoa tähän kohtaan mitään.
Päivä 4:
Olisimme voineet ohjata useampiakin asiakkaita esittelypöytämme luokse. Muuten kyllä seurasimme jatkuvasti, että esittelypöytä pysyi siistinä ja että kontaktit tuli merkittyä.
Päivä 5:
Olisimme voineet ottaa enemmän kontaktia asiakkaisiin ja ohjata tutustumaan tuotteeseen. Asiakkaita oli muutenkin tämän viikon esittelypäivänä todella vähän.
Päivä 6:
Kehityskohtia on aina, varsinkin kontaktinotossa, mutta mielestäni meni ihan hyvin.
Päivä 7:
Tämä päivä meni ihan mukavasti, koska saimme asiakkaisiin kontaktia ihan hyvin, mutta aina voi parantaa sitäkin.
Päivä 8:
Olisimme voineet napata hihasta useampaa asiakasta, vaikkakin pari viimeistä esittelypäivää olivat todella, todella hiljaisia.
Päivä 9:
Sama kuin kahdeksannen päivän kohdalla.
Miten tavoitteiden mittaamista voisi kehittää?
Päivä 1:
Voisimme ottaa tavoitteet ihan kirjallisesti ylös tai muuten laskea ne tarkemmin mielessämme. Meillä oli kaksi tuotetta, joten olisimme myöskin voineet kirjata ylös kummastakin tuotteesta omat kontaktinsa, vaikka ne ovatkin lähes samat.
Päivä 2:
Olisi pitänyt ensinnäkin miettiä etukäteen ja valmistella, kuinka kirjaamme kontaktimme ylös.
Päivä 3:
Minun mielestäni kontaktien seuranta oli ihan hyvin toteutettu ja toimi meille kummallekkin oikein hyvin. Tarpeeksi yksinkertainen menetelmä on helpoin.
Päivä 4:
Minun mielestäni kontaktien seuranta oli ihan hyvin toteutettu ja toimi meille kummallekkin oikein hyvin. Tarpeeksi yksinkertainen menetelmä on helpoin.
Päivä 5:
Tavoitteiden mittaamiseen meillä on ihan tarpeeksi hyvä menetelmä.
Päivä 6:
Tavoitteiden mittaamiseen meillä on ihan tarpeeksi hyvä menetelmä.
Päivä 7:
Tavoitteiden mittaamiseen meillä on ihan tarpeeksi hyvä menetelmä.
Päivä 8:
Tavoitteiden mittaamiseen meillä on ihan tarpeeksi hyvä menetelmä.
Päivä 9:
Tavoitteiden mittaamiseen meillä on ihan tarpeeksi hyvä menetelmä.
Mitä tekisit nyt toisin?
Päivä 1:
Ottaisin enemmän kontaktia asiakkaisiin ja kysyisin lisää tietoa esiteltävästä tuotteesta.
Päivä 2:
Saattaisin esitellä tuotetta useammallekkin henkilölle, vaikka he eivät olisikaan kysyneet hiustuotteista.
Päivä 3:
En oikein osaa sanoa. Otimme kontaktin kuitenkin lähes kaikkiin kuuden tunnin aikana käyneisiin potentiaalisisiin asiakkaisiin.
Päivä 4:
Olisin suosittelut esittelemiämme tuotteita napakammin esimerkiksi kaikille värivoiteen ostajille.
Päivä 5:
Olisin kertonut esim. kassalla ollessani tuotteesta enemmän ja ohjannut tutustumaan.
Päivä 6:
Olisin kertonut esim. kassalla ollessani tuotteesta enemmän ja ohjannut tutustumaan.
Päivä 7:
Tein mielestäni mahdollisimman paljon tämän eteen, koska näytteiden anto ja tuotteen myyminen onnistui ihan hyvin.
Päivä 8:
Olisin ohjannut useamman asiakkaan tutustumaan tuotteeseen.
Päivä 9:
Olisin ohjannut useamman asiakkaan tutustumaan tuotteeseen ja maininnut myös ohimennen Cliniquen uudesta meikkivoiteesta ja tarjoustuotteista, jotta olisin saanut asiakkaan esittelytilanteeseen.
Mikä oli vaikeaa ja mikä helppoa?
Päivä 1:
Helppoa oli jutella ja kertoa tuotteista asiakkaille, kun kontakti oli saatu. Itse pöydän rakentaminen oli myös helppoa ja tuotteiden esillepano esittelypöytään. Vaikeaksi tuli juurikin kontaktien saaminen ja uskallus.
Päivä 2:
Oli hyvä, että pöytämme oli lähellä sisäänkäyntiä, koska asiakkaisiin oli helpompi ottaa kontaktia. Vaikeaa oli saada tiettyä tuotetta hakemassa olleet asiakkaat kiinnostumaan esittelemistämme tuotteista.
Päivä 3:
Vaikeaa oli keksiä tekemistä sille ajalle, kun asiakkaita ei ollut, mutta sinä aikana tutustuimme tuotteisiin ja ideoimme jo seuraavaakin päivää. Tuotteisiin oli helppoa ja mukavaa tutustua.
Päivä 4:
Ei oikeastaan ollut vaikeaa mikään. Helppoa oli saada ihmiset ostamaan kampanjassa edullisesti olleita meikkisieniä.
Päivä 5:
Näihin on vähän vaikea vastata, kun tällä viikolla asiakkaitakin oli niin vähän että kontakteja ei olisi saanut millään paljoa enempää. Vaikeaa oli saada kontakteja, mutta se ei ollut meistä kiinni.
Päivä 6:
Näihin on vähän vaikea vastata, kun tällä viikolla asiakkaitakin oli niin vähän että kontakteja ei olisi saanut millään paljoa enempää. Vaikeaa oli saada kontakteja, mutta se ei ollut meistä kiinni.
Päivä 7:
Asiakkaiden kiinnostuksen herättäminen.
Päivä 8:
On hankalaa saada asiakas kiinnostumaan, jos hänellä on mielessään jokin tietty tuote, tai asiakas on vaikkapa kiireinen. Helppoa on selittää ominaisuuksia, kun ne opiskelee ennen esittelytilannetta tarkasti.
Päivä 9:
On hankalaa saada asiakas kiinnostumaan, jos hänellä on mielessään jokin tietty tuote, tai asiakas on vaikkapa kiireinen. Helppoa on selittää ominaisuuksia, kun ne opiskelee ennen esittelytilannetta tarkasti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti